21 Aralık 2010 Salı

biraz da olsa sahip çıkın lütfen...

isim dediler
şarkı türkü dediler
tabela dediler
vsvsvsvsvs
hepsini verdirdiniz sevgili yandaşlar
ne hakkında bahsettiğimden anladınız mı? bence hayır...

dilimizden bahsediyorum. bir milletin ve devletin temeli olan dilden.
uzun zamandır dilimizdeki yozlaşmadan ve bozulmadan sürekli şikayetçiydim. ve bilen bilir dil konusuna ne kadar önem verdiğimi.
dilimizdeki yabancılaşmaya engel olamadık. bunun için gerçekten hep üzüntü yaşadım.
ama şuan daha da büyük tehlike var farkında mısınız? bence değilsiniz...

kürtçeyi hayatlarımızın tam ortasına sokmalarına izin verenler ülkemin gidişatını izleyip keyiften emin olun gevrek gevrek gülüyorlar. ne istendiyse yaptılar gık çıkartmadan. neden çıkartsınlar ki ağaları böyle buyurdu yoksa nasıl oturacaklar o koltuklarında.

peki biz sahip çıktık mı dilimize? aslanlar gibi kaplanlar gibi savunduk değil mi Türkçemizi...
Q alfabemizin otuzuncu, X otuzbirinci, W de otuzikinci harfi oldu.
şimdi ne alaka diyeceksiniz bu harflerle dilimizin tehtidi...
arkadaşım alfabemizi de değiştirdiğimiz taktirde kendi dilinden bahsedebilecek misin?
bu harfler girecek alfabemize göreceksiniz bunu. kimse buna engel olamayacak.
diyecekler biz bu ülkenin vatandaşı değil miyiz bizim dilimizde var bunlar vs. ve bir gece yasalaşaccak bazı harflerinde içinde bulunduğu yeni alfabe. demedi demeyin...

gerçi üzüleceğini bile sanmıyorum toplumun büyük bir kısmının, özellikle yeni yetişen gençlerimizin. onlar nasıl olsa bizim olmayan alfabeyi şimdiden benimsediler.

peki sadece Türkçe'nin katliyle mi kalacak elbette ki hayır, sonrası çorap söküğü gibi gelecek. dilimiz var devletimiz yok denecek kurun denecek. devletimiz var toprağımız yok denecek alın size toprak denecek. sonrasındaki aşamayı söylemeyeceğim çünkü aynısını başka devletin yalanlarıyla çekiyoruz zaten.

dil deyip konuşma deyip geçmeyin arkadaşlar ne olur. kusursuz kullanın demiyorum kimseye bu zor da zaten elbetteki bazı çarpıklıklar olusacak. ama elinizden geldiğince ne olur sahip çıkın dilinize. bugün çoğunluksun diye yarın azınlık olmayacağını düşünme.

çok üzülüyorum çok. (ha diyebilirsiniz ki sen sanki çok mu güzel kullanıyorsun Türkçe'yi, en azından buna uğraşıyorum.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder